Igo

Varför kan inte folk bara vara snälla?
Varför måste någon alltid vara ond?
Varför måste alla superhjältar ha sin egen fiende? Egentligen?
Tindra påstår att det är för att om allting hade varit bra hade man aldrig kunnat uppskatta det och det är väl sant.
På sitt sätt.
Men jag tror att det har lite grand med egoism att göra.
Liksom, Lex Luthor, jag tror inte att han medvetet vill göra världen sämre, men han vill döda Stålmannen bara för att själv kunna ta över.
Så är det väl med alla hjältars fiender? Eller?
Men nu så finns det inga utomjordiska superhjältar på riktigt (Eller...O.o?) men jag tror ändå att ondska och egoism går hand i hand. Det  tycker jag låter ganska rimligt...
För alla vill väl bara ha det bra? Men det kommer nog alltid finnas de som själva vill styra och ställa, som inte kan dela med sig. Dom kanske ser det som ett tecken på svaghet eller något, jag har ingen aning.
Bara min tanke...

"I made this whole world shine for you"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0